Tájékoztató az elektronikus ügyintézésről
Az önkormányzati ASP rendszerről 257/2016.(VIII.31.) Korm. rendelet alapján a helyi önkormányzatok ütemezetten csatlakoznak az ASP rendszerhez. Az ASP szakrendszerek között megtalálható az ASP Elektronikus Ügyintézési Portál rendszer is, amely lehetőséget biztosít az elektronikus űrlap-szolgáltatás és az integrált dokumentum hitelesítési szolgáltatás igénybevételére. Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény előírásai szerint 2018. január 1-től valamennyi önkormányzatnak, kötelező az elektronikus ügyintézés lehetőségének biztosítása.
A Portálon lehetősége nyílik különféle űrlapok kitöltésére és ezáltal a papír alap helyett elektronikus ügyindításra. A szolgáltatás segítségével az elektronikusan kitöltött és benyújtott kérelmei, beadványai bármilyen egyéb teendő nélkül (postázás, személyes megjelenés) továbbításra kerülnek hozzánk.
Jelenleg helyi adó, ipar- és kereskedelem, illetve egyéb hatósági ügyekben van lehetőség űrlap benyújtására. Amennyiben azonban nem talál a kívánt ügytípushoz formalizált űrlapot a Portálon, úgy lehetősége van szabadszöveges elektronikus beadványon keresztüli ügyindításra is (https://epapir.gov.hu).
Tekintse meg a jelenleg elérhető teljes ügykör-listát!